Ferbining App

EEN APP OP JE TELEFOON – SPECIAAL VAN EN VOOR ONZE GEMEENTE
We gaan iets NIEUWS doen in onze gemeente !
Voor de communicatie onderling gaan we gebruiken maken van een APP op onze telefoons. Denk aan een soort ‘Whatsapp’, maar dan helemaal afgestemd op onze gemeente. En met nog extra mogelijkheden. De app heet (uiteraard) FERBINING.
Bedoeld en geschikt voor oud en jong!
Uiteraard stoppen we niet met wat we nu doen (weeknieuws, kerkblad, enz.)
dit is een EXTRA manier (die ook extra mogelijkheden biedt!).
Voor hulp kunt u ook mailen: gw.visser@knid.nl of bellen: 06 13171113

Collectes via de App

4. Collecte

Aan de collecte geven wordt makkelijker en daarmee leuker, toch? In de app wordt gewerkt met een saldo. Dit saldo kun je opwaarderen door eenvoudig met iDeal te betalen. Hoe werkt het?

1. Naast het fotootje van jezelf, staat ‘Mijn saldo’ en een bedrag. Rechts daar weer van staat ‘opwaarderen’. Klik daarop.
2. Voer een bedrag in.

3. Klik op het pijltje. De app zal nu vragen naar welke bank app/website hij je door moet sturen zodat je via je eigen bank de betaling kan autoriseren. Wel zo veilig!

4. De app verwijst je via iDeal veilig door naar de betaalomgeving van je eigen bank.

5. Rond de betaling met je bank app/website af. Je zal daarna automatisch weer doorgestuurd worden naar je kerk app.

Het bedrag staat nu op je account en het geld wordt direct naar je eigen gemeente overgemaakt. Als je voor het eerst saldo opwaardeert zal de app je vragen om een pincode in te stellen. Deze zul je dan voortaan invoeren wanneer je vanuit je saldo een gift geeft.
Het opladen van het saldo kost €0,24 aan transactiekosten.
Kies per collecte een bedrag wat je wil geven en klik op geef. Voer je pincode in klaar. Je hebt een donatie gedaan.

Profiel aanmaken

2. Aan de slag met je Profiel
Vul je profiel verder aan. En geen zorgen, alles wat je invult wordt alleen met je mede gemeenteleden gedeeld. Je persoonsgegevens worden niet en zullen nooit buiten de app gebruikt mogen worden.
1. Ga in de app naar de tab "Profiel", deze staat helemaal onderaan rechts op het hoofdmenu.

2. Klik onder je profiel foto op de knop "bewerk profiel". Nu zie je alle opties die je hebt om je profiel aan te vullen!

3. Functie: denk hierbij aan koster, voorganger, baby-oppas, etc. Wanneer mensen in de ledenlijst van de app zoeken kunnen ze ook op functies zoeken.

4. Over mij: plaats een leuk weetje over jezelf.

5. Je geboortedatum: Zo weten je gemeente leden wanneer ze je een kaartje kunnen sturen!
6. Je thuis en/of mobiele telefoon nummer: Mocht iemand je dringend nodig hebben kunnen ze je bereiken!
7. Je adresgegevens: Als iemand je op wil zoeken hoeven ze op je profiel alleen op het adres te klikken en kunnen ze direct naar je navigeren!

Registreren

1. Registreren

Eerst internet:
Download de app in de Google Play store of Apple App Store door te zoeken op de naam Ferbining. Download de app en starten maar!

1. Vul je e-mailadres in.

2. Kies een wachtwoord.

3. Je hebt een e-mail ontvangen waarmee je het account moet bevestigen. We willen natuurlijk zeker weten dat jij het echt bent! In de e-mail staat een knop, klik hierop om je account te bevestigen.

4. De app stuurt je nu automatisch door naar het volgende scherm. Vul hier je voornaam en achternaam in. Kies ook een profiel foto. Zo kunnen je gemeenteleden zien wie je bent (extra leuk als je er zelf ook echt op staat!).

Gefeliciteerd, nu zit je in de app! Je account moet eerst goedgekeurd worden door een beheerder, dit zal nu in beeld getoond worden. Geen zorgen, zodra je account goedgekeurd is krijg je hier een berichtje van in de app!

Groepen

3. Groepen
Om een groep te kiezen waar je bij wilt horen, ga je links bovenaan op Mijn Kerk staan en zie je daaronder het knopje ontdek, als je die aanklikt zie je alle groepen, die momenteel in onze app staan.
Hier verschijnen ook alle berichten van de groepen waar jij in zit. Je kunt op deze berichten reageren of zelf een nieuw bericht plaatsen.
Als je dat laatste wil doen, kies je een groep waarin je dit bericht wil plaatsen. Dit kunnen alleen groepen zijn waar je zelf in zit.
Bovenin de app zie je alle groepen waar je in zit en kun je ook per groep de berichten bekijken.
Misschien wil je een nieuwe groep toevoegen Dat kan! Helemaal aan de rechterkant van de groepen staat een plusje. Met het klikken op het plusje kun je een nieuwe groep aanmaken.
Vul een groepsnaam en groepsbeschrijving in. Vergeet niet een passende groepsfoto toe te voegen en klik op volgende. Je kunt nu leden toevoegen: wie moeten er in de groep? Selecteer deze leden en klik op ‘aanmaken’.